Stefans Serie-Blogg....... wow... pow...smock...

måndag 24 september 2012

offentliga gränser

Foto Stefan Niklasson
 Ibland tar jag mig en bensträckare, jag sitter mycket på jobbet och då är det skönt att gå en bit.
 I Vänersborg kan man promenera längs en vacker strandpromenad, vid slutet av den tar ett industriområde vid, där kan man hitta några gamla Grafitti, old school.  Numera finns det lagliga väggar i Vänersborg och det är där man idag hittar de bästa målarna.

,

foton Stefan Niklasson



På min väg hem från jobbet åker jag ofta tåg, för det mesta kan man se någon form av mer eller mindre dålig graffiti, men ibland glimmar det till, här kommer en last från Danmark. En färgglad resa hem. snabba och välbalanserade linjer = vacker skadegörelse.



foton Stefan Niklasson


Men, återigen vill jag visa att den allra bästa och genomarbetade Graffitin hittar man på de lagliga väggarna, där artisterna kan jobba i lugn och ro, man behöver inte stressa fram en målning utan man kan låta skickligheten tala. bilderna är från Uddevalla, gångtunneln till/från Östrabo. Det här är riktigt snyggt! eller vad säger du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar