Stefans Serie-Blogg....... wow... pow...smock...

torsdag 24 januari 2013

ack va kul

Jag brukar ha en konstutställning varje år. Nu har jag knött mig in i folkets hus i Vänersborg, där finns en restaurang som serverar bra mat. På väggarna hänger 20 bilder som jag gjort.

akvarell Stefan Niklasson

Mest är det akvareller som flödar fram mellan matoset. men några detaljerade acrylmålningar, några grafiska blad och en oljemålning hänger också på plats.



En gammal Lada har fångat mitt intresse och med kameran hjälp har jag fångat årstidsväxlingar. Bilderna hjälper mig att fånga minnen från förr, kanske är det min barndoms uthus som trycker på. En uppväxt i ett höghus område, som kompletterades med mina far och mor föräldrars små lantbruk. Kontraster som lever kvar inom en. Bilder som behöver komma fram.

akvarell Stefan Niklasson


Gamla byggnader, kranar, grävskopor, traktorer och byggarbetsplatser är andra motiv som den intet ont anande matgästen får runt sig.

akvarell Stefan Niklasson




Ttela, trollhättans tidning skrev några rader om utställningen, läs gärna

måleriska hälsningar Stefan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar